Je to jednoduché: pretože prenájom kopírky je pre nich lacnejší ako jej kúpa. Ako je to možné?
Stáva sa vám, že čakáte na tlač dokumentov, alebo máte časté prestoje kvôli pokazenej kopírke? Míňajú vám staré tlačiarne a kopírky všetok zisk na toner, spotrebný materiál, energie a ničia vašu produktivitu?
Ak viete, že je čas na zmenu, možno sa pýtate, či je lepšie kúpiť alebo prenajať kopírku či tlačiareň.
Ako funguje prenájom kopírky?
Mnohí automaticky zavrhnú prenájom, lebo im to pripomína prenájom bytu, ktorý nikdy nebude ich a považujú to za „peniaze vyhodené do vzduchu.“ Ale pri prenájme kopírky si zariadenie odkupujete do svojho vlastníctva (u nás dokonca bez prirážky), čo je vlastne skôr lízing než prenájom. Platba pri prenájme má obyčajne 2 časti:
- Mesačná splátka stroja – nákupná cena stroja vydelená počtom mesiacov „nájmu“, napríklad 48 splátok v prípade prenájmu na 4 roky alebo 60 splátok v prípade prenájmu na 5 rokov.
- Platba za vytlačené strany – táto je uvedená v zmluve, ide o platbu za každý výtlačok, ktorý na stroji urobíte. Napríklad 0,01 Eur za čiernobielu stranu a 0,05 Eur za farebnú stranu. Tieto sumy sa líšia podľa druhu tlačiarne, druhu tonera, ktorý do nej ide a množstva farby, ktorú zákazník priemerne minie na 1 výtlačok.
Počítali sme to a veríme, že prenájom tlačiarní je lacnejší a lepší spôsob, ako získať novšie, efektívnejšie vybavenie a dlhodobú návratnosť investícií.
Môže to vyzerať, že sme zaujatí, lebo prenajímame tlačiarne. Ale nie, my ich aj predávame 🙂 takže nám to môže byť jedno, ale keďže nám naši existujúci zákazníci potvrdzujú naše výpočty, že s prenájmom je to pre nich lacnejšie, ponúkame to ako prvú možnosť novým klientom.
Ako je možné, že prenájom je lacnejší ako kúpa? Je to hneď z niekoľkých dôvodov:
1. Inštalácia novej tlačiarne neskúsenému personálu zaberie veľa času.
Veľké kopírky sa nerobia spôsobom zapni a tlač. Treba nastaviť sieť, prepojiť s počítačmi a tak ďalej. Nie nemožné, no pre počítačovo neskúseného človeka zbytočná záťaž. My to robíme bežne a v prípade prenájmu vám skúsený technik zariadenie nainštaluje rýchlo a aj vás zaškolí. Vyhnete sa tak stratenému času nad návodmi a sieťovými nastaveniami.
2. Malé tonery sú drahé
Čím je menšia náplň, tým je jednotková cena vytlačeného papiera vyššia. Originálne tonery a atramenty sú hlavným biznisom výrobcov tlačiarní. Samotná náplň totiž nestojí toľko, koľko tie „veci okolo toho“ – ako je výroba obalu, manipulácia, značka a iné. Na druhej strane bývajú mnohé lacnejšie náhrady originálnych tonerov nekvalitné a môžu vám spôsobiť viac škody ako úžitku. Veľké kopírovacie stroje s veľkokapacitnými tonermi priemernú firmu aj vrátane prenájmu vyjdú lacnejšie. Neveríte? Urobte si prehľad o cene jedného výtlačku na vašej tlačiarni a porovnajte s našou ponukou (na vyžiadanie).
3. Náhradné diely, alebo novú tlačiareň…?
Náhradné diely sú niekedy také drahé, že sa vám často ani neoplatí vašu tlačiareň opravovať a radšej kúpite novú. No v rámci prenájmu máte tieto diely zdarma aj so samotnou opravou. Keďže náklady na diely a opravu znáša prenajímateľ, dáva si záležať, aby vám ponúkol len tie najkvalitnejšie zariadenia, ktoré sa budú kaziť čo najmenej.
4. Predchádzanie problémom? Nemožné… či?
Problémy sa obyčajne riešia až keď sa tlačiareň pokazí. A obyčajne je to pre majiteľa prekvapením. Pritom výrobca (a aj dobrý technik) vie, po koľkých výtlačkoch sú rôzne diely opotrebované a bude ich treba vymeniť. V prípade prenajatej tlačiarne túto technik pravidelne kontroluje a problémy často zistí a vyrieši skôr, než sa zariadenie stihne pokaziť. A to je zahrnuté v cene prenájmu. Bežný užívateľ obyčajne nevie, kde by mohla byť chyba a musí zaplatiť niekoho, kto mu to zistí.
5. Dodacie lehoty náhradných dielov
Aj trvanie opravy môže byť v niektorých prípadoch aj niekoľko dní či týždňov, no vy nemôžete zavrieť firmu, lebo sa vám pokazila tlačiareň. Riešenia na poslednú chvíľu sú opäť nákladné. V prípade prenájmu to tak nie je. S dodávateľom máte zmluvu. Napríklad, ak vám prenajímateľ zariadenie neopraví do 3 dní, vymení vám ho za iné – opäť zdarma – a vy fungujete bez problémov ďalej.
6. Záruka bežnej tlačiarne pre firmu je na 1 rok
Niekedy sa vám môže zdať, že sa tlačiareň ako naschvál pokazí deň po uplynutí záruky. Počas prenájmu záruka trvá po celý čas trvania prenájmu. Vôbec neriskujete náklady spojené s pokazením zariadenia či kúpou nového.
7. Hľadať technickú podporu na fórach?
Zmenila sa vám wi-fi, máte nový počítač v kancelárii, prípadne vypadol prúd a tlačiareň odrazu netlačí? Znovu sa musíte namiesto svojej práce učiť o nastaveniach sietí a hardvéroch… S prenájmom nie, v prípade technických problémov stačí zavolať alebo zapnúť vzdialenú pracovnú plochu a náš technik váš problém väčšinou vyrieši už do 24 hodín.
8. Zariadenie si odkupujete do svojho vlastníctva
Toto nie je prenájom bytu, ktorý nikdy nebude váš. Chcete zariadenie radšej kúpiť, pretože chcete, aby bolo vaše? Žiaden problém, náš prenájom je totiž v skutočnosti lízing, čo znamená, že zariadaenie si mesačnými splátkami postupne odkupujete do súkromného vlastníctva a po uplynutí doby “nájmu”, čo je väčšinou 4 roky, je zariadenie vaše. Navyše, kedykoľvek sa rozhodnete odkúpiť ho skôr, jednoducho doplatíte ostatné splátky skôr a zariadenie odkúpite bez akejkoľvek zmluvnej pokuty. Zmluva neobsahuje žiadnu viazanosť.
Ak je to lacnejšie ako priama kúpa, na čom potom zarába prenajímateľ?
Možno sa pýtate, ak je prenájom taký výhodný oproti kúpe, ako je možné, že za toto všetko zaplatíte menej ako keby ste si kupovali vlastné tonery a platili vlastné náhradné diely či servis? Kde pri týchto všetkých nákladoch môže IToffice ešte aj zarobiť? Je to jednoduché – odpovedí je hneď niekoľko:
1. Veľkoobchodné ceny
My kupujeme zariadenia a tonery vo veľkom, preto máme veľkoobchodné ceny a vieme sa o ne podeliť s vami.
2. Verní zákazníci
Ak v akomkoľvek odvetví nájdete zákazníka, ktorý sa zaviaže, že bude nasledujúce 4 roky nakupovať tovar len od vás, nedáte mu lepšie ceny alebo iné výhody, ako napríklad servis zdarma?
3. Skúsenosti a talent
Kopírovacím zariadeniam sa venujeme už viac ako 10 rokov. Vieme, ktoré zariadenia sa kazia a ktoré nie. Vieme, ktoré tonery sú dobré a ktoré nie. Poznáme, čo sa môže pokaziť a opravujeme to už bežne a rýchlo. Nie je technik ako technik. Naši technici sú vo firmách žiadaní, pretože klienti s nimi majú dobré skúsenosti a viac krát opravili aj to, čo iní technici nevedeli opraviť. Čas sú peniaze a preto naše náklady sú nižšie ako by mohli byť tie vaše. Preto s nami ušetríte čas aj peniaze.
Dajte si nezáväzne naceniť prenájom kopírky už dnes
Naši klienti, ktorí nás poznajú, v tom majú jasno. Prepočítajú si náklady a jasne vidia, že s nami je to lacnejšie. Ak chcete, s výpočtom vám pomôžeme. Stačí si spočítať, koľko vás stála vaša tlačiareň, náhradné diely, tonery či atramentové náplne a opravy aj s prestojmi rozrátané na jeden výtlačok a porovnať ho s našou ponukou.
Naši klienti si taktiež pochvaľujú, že opravy riešime operatívne v krátkom čase. Noví klienti prichádzajú najčastejšie na odporúčania, čísla a skúsenosti sa nedajú oklamať. No radi by sme rástli ešte viac a pomohli ešte viacerým firmám. Ak teda rozmýšľate nad kúpou či prenájmom tlačiarne, kľudne nás kontaktujte a my vám spravíme ponuku na mieru.
Pridajte sa k vyše 100 klientom, ktorí už teraz s nami spolupracujú.
Vyžiadajte si nezáväznú cenovú ponuku
Aké máte skúsenosti s prenájmom alebo kúpou kopírky vy?
Napíšte nám vaše odporúčania či otázky do komentára: